Shrinking Number Line Hackerrank Solution

Admin
0

Shrinking Number Line Hackerrank Solution

Introduction to Shrinking Number Line Hackerrank Solution

What is the Shrinking Number Line Hackerrank Solution?

The Shrinking Number Line Hackerrank Solution is a programming challenge that involves creating a solution to a problem that involves a number line that shrinks over time. The challenge requires the programmer to find a way to make the number line shrink while still preserving the order of the numbers.

What is the Purpose of the Shrinking Number Line Hackerrank Solution?

The purpose of the Shrinking Number Line Hackerrank Solution is to develop the skills of problem-solving, logical thinking, and creative programming. By finding a solution to the challenge, the programmer can hone their problem-solving skills and develop a better understanding of algorithms.

What are the Challenges Involved in the Shrinking Number Line Hackerrank Solution?

The challenges involved in the Shrinking Number Line Hackerrank Solution include understanding the problem, analyzing the number line, and finding an efficient solution. The programmer must consider the time complexity of their solution and make sure that it is a reliable and efficient solution. Additionally, the programmer must consider the complexity of their solution and make sure that it is a valid solution.

How to Solve the Shrinking Number Line Hackerrank Solution?

The best way to solve the Shrinking Number Line Hackerrank Solution is to think of the problem in terms of the number line and break it down into smaller problems. The programmer should analyze the number line, identify the patterns involved, and think of ways to make the number line shrink while still preserving the order of the numbers. Additionally, the programmer should consider the time complexity of their solution and make sure that it is a reliable and efficient solution.

Questions and Answers:

Table of Content:

1. pengertian dari line number pada ms word 


Nomor halaman dapat diletakan di atas maupun di bawah, di kiri, tengah, atau kanan halaman sesuai keinginan. Nomor halaman dapat berupa nomor ataupun huruf.

2. apakah fungsi line number di microsoft word


Jawaban:

untuk mengatur kontinuitas nomor baris teks


3. fungsi line number pada ms. wors ?


untuk mengatur kontinuitas nomer baris teks

4. The line graph shows the number of cans of baked beans a machine sealed over five minutes​


Jawaban:

a) 128 cans

b) 128÷4 = 32 cans

c) 480 cans ÷ 32 = 15 minutes


5. gunakan line number untuk menjawab(1). 5-(-12) =(2). -3-9=(3). -8-(-14) =(4). -7+(-11) =(5). 6+(-17) =(6). -12+(-4) =(7). 18-9=(8). 10-28=kak tolong foto line number nya ya kalau bisa menjawab makasih. ​


jawaban:

1.17

2.-12

3.6

4.-18

5.-11

6.-16

7.9

8.-18

langkah langkah:

semoga membantu

maaf kalo salah

Jawaban:

ntar lu follow gw

1.5-(-12)

JB: 5-(-12)

5+12 = +17

2.-3-9

JB; -3-9

9-3= +6

3.-8-(-14)

JB: -8-(-14)

-8+14= +9

4.-7+(-11)

JB:-7+(-11)

7+11=18

5.6+(-17)

JB: 6+(-17)

-6+-17= -23

Penjelasan dengan langkah-langkah:

Ayok jangan malas aku dah jawab 5... soal.... kalau masih mau follow aku... terus IG ku JUGA...


6. Solution set of (Χ+2)+3(Χ-4) ≥ 5 , Χ ∈ Ν (natural number) is


Subject : Math
Class : 2 Junior High School

Answer :
(x + 2) + 3(x - 4) ≥ 5
(x + 2) + 3x - 12 - 5 ≥ 0
4x - 15 ≥ 0
4x ≥ 15
x ≥ 15/4

Hp : {x ≥ 15/4 , x € N}
Hp : {3 , 2 , 1}(x + 2) + 3(x - 4) >= 5
x + 2 + 3x - 12 >= 5
4x - 10 >= 5
4x >= 15
x >= 15/4

HP = {4,5,6,...}

7. 6. Solve the following inequalities and representeach solution on a number line.(a) 3x < 24(b) 5x > 75(c) -7x < 21(d) -9x > -8​


a) 3x < 24

x < 24 : 3

x < 8

b) 5x > 75

x > 75 : 5

x > 15

c) -7x < 21

x < 21 : -7

x > -3

d) -9x > -8

x > -9 : -8

x < 9/8

hope it'll help you!


8. Ingrid begins a game by placing a marker on 0 on the number line.


ingrid memulai sebuah permainan dengan memindahkan sebuah tanda 0 didalam garis angka

9. Contoh dari keputusan yang bersifat win- win solution dan win lose solution.


Jawaban:

Stretegi menang-menang (win-win solution)

Pada strategi menang-menang, kedua belah pihak berada pada posisi yang menguntungkan karena dalam perundingan diupayakan menciptakan suasana yang memberikan kesan tidak ada pihak yang kalah dengan mengetengahkan pemberian atau keuntungan yang terbaik secara jujur dan adil. Dengan menang-menang, banyak hal yang bisa diraih, setidaknya ada 3 (tiga) jenis kesuksesan yang bisa tertangkap dengan cara ini yaitu :

a. Komunikasi strategi menjadi lebih mudah karena mempunyai tujuan bukan untuk mengalahkan partner, melainkan untuk membantunya.

b. Keuntungan win-win solution dalam komunikasi strategi adalah sebuah keuntungan tidak terbatas, karena proyek akan menjadi lebih sempurna dan proyek-proyek selajutnya akan terbuka.

c. Hati yang gembira akan menjadi milik Anda juga partner. Tidak ada hal yang lebih berharga dari suasana hari kita ketika mengerjakan sesuatu sendiri maupun dengan orang lain atau tim.

2. Strategi menang kalah (win-lose solution)

Merupakan strategi yang bertujuan untuk memperoleh kemenangan dengan keinginan untuk mengalahkan pihak lain yang menguntungkan diri sendiri dan merugikan pihak lain. Penguaaan strategi menang-kalah tidak dianjurkan karena sering menimbulkan konflik berkepanjangan.

3. Strategi kalah kalah (lose-lose solution)

Merupakan strategi yang merugikan kedua belah pihak dimana keduanya merupakan pihak yang kalah, karena perundingan cenderung tidak menggunakan akal pikiran yang sehat, hanya melampiaskan kemarahan dan emosi sehingga tidak akan dapat menyelesaikan masalah.

Cara atau taktik mempunyai beberapa tujuan. Taktik akan membantu agar dapat melihat permasalahan sebenarnya yang sedang diperdebatkan di meja perundingan. Taktik juga bisa menguraikan permasalahan yang buntu. Serta, dapat pula membantu agar melihat serta melindungi diri dari kebohongan negosiator.

Dibawah ini adalah 9 (sembilan) taktik dalam bernegosiasi yang bisa dipakai dan juga dihindari :

1. Mengeryit (The Wince)

Taktik tersebut dikenal sebagai istilah terkejut (flinch) yang merupakan sebuah reaksi negatif terhadap tawaran seseorang. Dengan arti lain, bertindak terkejut pada saat negosiasi yang dilakukan pihak negosiator berjalan dengan keinginan pihak lain.


10. 8+(-12)=? -9+14=? please use a number line


Jawaban:

8+(-12) = 4 -9+14 = 5 .... ....


11. what are temperatures?Use Number Line To help You​


Jawab: 69 degree celcius

Penjelasan dengan langkah-langkah: 6+ 9 = 69


12. Rounding- Use the number line to describe how to round 450 to the nearest. hundred.​


Jawaban:

To round 450 to the nearest hundred, you would look at the number that is halfway between the two nearest hundred numbers, which in this case would be 400 and 500. If the number you are rounding (450) is greater than or equal to this halfway number (450 is equal to 450), you would round up to the nearest hundred, which would be 500. If the number you are rounding is less than the halfway number, you would round down to the nearest hundred, which would be 400. Therefore, 450 rounded to the nearest hundred is 500.


13. boleh minta bantuan nya kaa? makasiyang pinter mtk snidraw a number line. put each of the following numbers on your number line a. -1 b. 4 c. -7​


draw a number line.put each of the following

number on your number line

a.-1 b.4 c.-7


14. draw a number line. put each of the following numbers on your number line a. -1 b. 4 c. -7​


draw a number line. put each of the following

number on your number line

a.-1 b.4 c.-7


15. What is your solutionSolution for Global warning​


Jawaban:

penanaman pohon

Penjelasan:

jadikan jawaban terbaik ya

Jawaban:

planting plants

do not cut down trees carelessly

semoga membantu :)


16. If the symbol “ #” means multiply the Sum of the second number and the first number by 4 and then subtract the result by square of the second number. Find the solution of - 8 # ( -3 # 5 ) Tolong dijawab cepat yah


Jawab:

-389

Penjelasan dengan langkah-langkah:

Operator # berarti ((a+b)*4)-b^2

-3#5

= ((-3+5)*4)-5^2=8-25=-17

-8#-17

= ((-8-17)*4)-17^2=-100-289=-389


17. using the number line find the diffrence between -2 and 3​


Penjelasan dengan langkah-langkah:

pertama buat garis bilangan. trus dari titik nol, bergerak ke kiri menuju ke titik -2, kemudian bergerak 5 langkah kekanan menuju titik 3. jadi selisih antara -2 dengan 3 adalah 5


18. For number 11 and 12, change into passive!11. Do boys buy on-line clothes?a. Are on-line clothes bought by the boys?b. is on-line clothes bought by the boys?c.Are on-line clothes buy by the boys?d. Is Are on-line clothes bought by theboys?​


Jawaban:

B. Is on-line clothes bought by the boys?


19. What is the name for the number that is above the line?


Jawaban:

Number dan linenya dimana ya kak? tolong di foto yaa :)


20. Use a number line to calculate the following:-5+2​


Jawaban:

2620292938338

Penjelasan dengan langkah-langkah:

makasih




Post a Comment

0 Comments
Post a Comment (0)
To Top